Analýza stránek a návštěvníků

Nejprve se zamyslete, jak vypadá typický návštěvník vašeho webu:

  • Jak se na stránkách chová
  • Kde tráví nejvíce času
  • Které stránky navštěvuje nejvíce
  • Jak se na stránky dostane
  • Kolik % návštěv je přes mobilní zařízení

K lepší analýze chování návštěvníka doporučujeme použít analytické datové nástroje (např. Google Analytics) a heatmapy. Zjistíte tak, jakým částem stránky věnuje návštěvník největší pozornost.

Pokud již na svém webu reklamu umístěnou máte, můžete se také orientovat dle výkonu daných ploch.

Reklama a Adblock

V dnešní době velké procento lidí používá AdBlock. Pokud mezi ně patří i vaši zákazníci (hodnota se pohybuje v desítkách procent), zamyslete se nad tím, zda vaše reklama není agresivní či zda jí na webu není příliš.

Návštěvník stránek je vždy na prvním místě

Důležité je umístit reklamu tak, aby návštěvníkovi byla na očích, ale zároveň ho neotravovala a nevyrušovala od aktivity na stránce. Pokud reklama pokrývá velkou část stránky, lidé ji začnou ignorovat a v horším případě přestanou stránky navštěvovat.

Doporučení
Uživatel stránek je vždy na prvním místě, protože právě díky uživateli máte návštěvnost a můžete vydělávat z reklamy.

Potřebujete další pomoc?