Analýza stránek a návštěvníků
Nejprve se zamyslete, jak vypadá typický návštěvník vašeho webu:
- Jak se na stránkách chová?
- Kde tráví nejvíce času?
- Které stránky navštěvuje nejvíce?
- Jak se na stránky dostane?
- Jaká část návštěv probíhá přes mobilní zařízení?
K lepší analýze chování návštěvníka doporučujeme použít analytické datové nástroje (např. Google Analytics) a heatmapy. Zjistíte tak, jakým částem stránky věnuje návštěvník největší pozornost.
Pokud již na svém webu reklamu umístěnou máte, můžete se také orientovat dle výkonu daných ploch.
Reklama a AdBlock
V dnešní době velké procento lidí používá AdBlock. Pokud mezi ně patří i návštěvníci vašeho webu (podíl uživatelů s AdBlockem se na něm pohybuje v desítkách procent), zamyslete se nad tím, zda vaše reklama není agresivní či zda jí na webu není příliš.
Návštěvník stránek je vždy na prvním místě
Důležité je umístit reklamu tak, aby návštěvníkovi byla na očích, ale zároveň ho neotravovala a nevyrušovala od aktivity na stránce. Pokud reklama pokrývá velkou část stránky, lidé ji začnou ignorovat, v horším případě přestanou web navštěvovat.
Doporučení
Uživatel stránek je vždy na prvním místě, protože právě díky uživateli máte návštěvnost a můžete na zobrazení reklamy vydělávat.