Řešíte na svém webu přihlašování uživatelů?

Využijte Přihlašování přes Seznamu. Ať už máte e-shop, službu s předplatným, nebo řešíte na svém webu reklamu. Kvůli technologickým změnám totiž už brzy nebudete moc využívat cílenou reklamu nebo monetizovat váš obsah tak, jak doteď – pomocí cookies třetích stran. Řešením je přihlašování uživatel na vašem webu. Přihlášení přes Seznam je jednoduché a navíc zcela zdarma.

Jaké výhody vám tlačítko přinese? A proč byste neměli podcenit nadcházející změny v cílené reklamě?

Nejčastěji pokládané dotazy

Nejjednodušší je kontaktovat přímo vašeho webmastera. Pošlete mu odkaz na dokumentaci, kde najde všechny nezbytné podklady a v případě potřeby může využít i naše diskuzní fórum.
 

Nejprve službu zaregistrujete ve Správě služeb a ihned obdržíte vygenerovaný identifikátor. Od této chvíle můžete službu zdarma využívat. O umístění tlačítka na web se postará váš webmaster.

Cookies jsou zjednodušeně technologie, která umožňuje sledovat chování na internetu. Pozná například, které weby internetoví uživatelé navštěvují nebo jaké zboží si prohlíží. V nejbližších letech ale tento druh cookies přestanou prohlížeče ve velkém podporovat a e-shopy nebudou moct efektivně cílit svou online reklamu nebo doměřovat konverze na základě cookies. V případě vlastníků webů jsou tak ohrožené příjmy z reklamy. 

Tento problém pomáhá řešit přihlašování uživatelů na co největším množství webů. Zadavatelé online reklamy i vydavatelé obsahu pak budou moci s uživateli pracovat podobně, jak to dnes umožňují cookies třetích stran.

Seznam.cz je důvěryhodnou značkou v očích českých internetových uživatelů. Podle interního výzkumu by až 80 % lidí využilo Přihlášení od Seznamu jako alternativu k registraci. Typů přihlášení můžete mít na webu neomezeně, dejte tak svým uživatelům možnost výběru. Řada z nich určitě ocení možnost přihlásit se svým účtem na Seznamu a ne např. profilem na sociálních sítích. 

Pokud na svém webu zatím žádný typ přihlášení nemáte, tak Přihlášení přes Seznam nejde použít. Nejdříve musíte vyřešit obecnou možnost přihlašování, a až poté můžete používat Přihlašování od Seznamu. Doporučujeme vám poradit se s webmastrem, který vám přihlašování standardu OAuth 2.0 na stránku může implementovat.  

Pokud nemáte vývojářskou odbornost, tak toto řešení nedoporučujeme. Přečtěte si dokumentaci a v případě že si nebudete jistí, jak postupovat, vyhledejte kvalifikovaného webmastera. 

V současné době tohle řešení není k dispozici, ale do budoucna chceme tyto možnosti rozšiřovat. Zatím se můžete obrátit přímo na provozovatele platformy, kterou využíváte, a poptat standardizované řešení.

Doporučujeme vám kontaktovat provozovatele platformy, kterou využíváte. Je možné, že vám poskytne standardizované řešení nebo poradí, jak postupovat.

Uživatele identifikujeme prostřednictvím jeho e-mailu a zároveň vám předáme jeho jméno a příjmení, pokud ho ve svém profilu na Seznamu vyplnil. Při prvním přihlášení uživatel dává souhlas s tím, že vám tyto údaje budeme sdílet.Můžete si je tedy uložit a dále s nimi pracovat. Samozřejmě je vždy potřeba dodržovat zásady ochrany osobních údajů a podmínky služby Přihlášení přes Seznam.

Už brzy chystáme rozšíření především pro e-shopy, kde bude možné v nastavení služby zvolit, že chcete o uživateli dostávat i další informace – například adresu a telefon.

Podoba tlačítka není předepsaná. Standardní vzhled je popsán v dokumentaci v grafickém manuálu. Vzhled tlačítka ale můžete přizpůsobit potřebám svého webu.

E-mail od Seznamu není nutný. Uživatel si může na Seznamu jednoduše zaregistrovat svou vlastní e-mailovou adresu od jakéhokoliv poskytovatele.  Přihlášení přes Seznam pak bude moct také využívat. 

Co mi tlačítko přinese?

Proč využívat právě Přihlášení přes Seznam? Protože mu lidé důvěřují

Internetoví uživatelé se většinou přihlašovat nechtějí. Pokud ale uvidí, že se mohou přihlásit účtem, který mají na Seznamu, jejich motivace vzroste. I když už na svém webu možnost přihlášení máte, dejte svým návštěvníkům na výběr i Seznam. Ocení to. Pro Přihlášení přes Seznam není nutné mít e-mail od Seznamu.


Co to přinese mým internetovým návštěvníkům? Rychlost, jednoduchost a bezpečnost

Lidé spíš kliknou na tlačítko, než aby vyplňovali registrační formulář a museli si pamatovat další přihlašovací údaje. Stačí jim jakákoliv e-mailová schránka, ani nemusí být od Seznamu, a mohou využít Přihlášení přes Seznam.


Jste prodejce nebo e-shop? Nadále bude moct využívat retargeting nebo měření konverzí

Retargeting, teda oslovení uživatelů, kteří už navštívili váš web, je jeden z nejkonverznějších kanálů vůbec. S koncem podpory cookies třetích stran nebude možné retargeting a další možnosti cílení, např. na věk, pohlaví nebo zájmy, používat. Pokud budete využívat přihlašování svých uživatel, budete tyto cílení dále využívat a konverze z jejich návštěv doměřovat.


Jste vydavatel obsahu? Ochráníte své výdělky z reklamy

Většina vašich příjmů teď pravděpodobně pochází z cílené reklamy. Když budete návštěvníky svého webu motivovat k přihlášení, můžete nadále monetizovat svůj obsah, i když cookies třetích stran přestanou fungovat.

Chcete vědět o tématu ještě více?

Na našem blogu najdete další články, podcasty a přednášky k tématu cookies třetích stran a jak souvisí s budoucností cílené reklamy.

S nastavením vám pomůže webmaster

Pořízení služby Přihlášení přes Seznam je zdarma. Doporučujeme, ať vám ho na web nasadí váš webmaster. Pošlete mu odkaz s kompletním průvodcem pro nastavení a implementaci.

Ještě váháte nebo potřebujete poradit?