Co je Přihlášení přes Seznam?

Služba pro majitele webových stránek a e-shopů, která umožňuje uživatelům se na webu nebo službě partnera přihlásit pomocí účtu od Seznam.cz.

Provozujete e-shop? Podívejte se jaké výhody vám nasazení tlačítka Přihlášení přes Seznam může přinést.

Máte vlastní obsahový web? Podívejte se, proč byste neměli podcenit nadcházející změny v cílené reklamě.

Jak na svůj web implementovat Přihlášení přes Seznam?

Přihlášení přes Seznam je volně přístupné komukoliv a je zdarma, správa této služby probíhá ZDE. Je vhodné, aby byl váš vývojář obeznámen s dokumentací řešení OAuth 2.0.

Pak už jen stačí postupovat dle těchto kroků:

  • Jako provozovatel webu se přihlásíte na této stránce, kde si můžete prohlížet a spravovat ty weby, na kterých chcete svým uživatelům nabídnout Přihlášení přes Seznam.
  • Zde si zaregistruje novou službu.
  • Po registraci dostanete svou identifikaci, tvořenou dvojicí client_id a client_secret. Těmito hodnotami se následně prokazujete v jednotlivých krocích OAuth autorizace.
  • Na svém webu v rámci přihlášení přesměrujete uživatele na vstupní URL (její skladba a parametry jsou k dispozici v Dokumentaci služby).
  • Po dokončení autorizace Seznamem je uživatel přesměrován na zadané redirect URL a vy (jako provozovatel) musíte serverovým voláním vyměnit autorizační kód za token a identifikaci uživatele.

Přihlášení přes Seznam najdete u našich partnerů

Přihlášení přes Seznam již implementovali někteří naši partneři a svým zákazníkům tak zjednodušili život v jejich online světě.

„Díky integraci Přihlášení přes Seznam se mohou naši zákazníci mnohem pohodlněji a rychleji přihlásit do rozhraní našeho webu, aniž by se museli registrovat. Odpadne jim tak složité ťukání údajů například na mobilním zařízení,“ říká Jiří Brych ze Slevomatu.

“Uvědomujeme si, že vzhledem k legislativním změnám je nutné přistoupit k řešení, které nám umožní dále mít k dispozici cenná data o našich uživatelích a mít možnost využívat cílenou reklamu. Pro nás právě z tohoto důvodu bylo Přihlášení přes Seznam řešením,” říká Jakub Miklík z Yves Rocher.

„Vítáme možnost, že se naši čtenáři mohou na našich webech přihlásit jednoduše pomocí svého jakéhokoli e-mailu. Uživatel nemusí vytvářet nový účet, vyplňovat dlouhé registrační formuláře, ani si pamatovat další přihlašovací údaje. Navíc jim nabízíme důvěryhodného partnera v podobě Seznamu,“ říká zástupce z VLM.

Co mi tlačítko přinese?

Lide mu důvěřují

Internetoví uživatelé se většinou přihlašovat nechtějí. Pokud ale uvidí, že se mohou přihlásit účtem, který mají na Seznamu, jejich motivace vzroste. I když už na svém webu možnost přihlášení máte, dejte svým návštěvníkům na výběr i Seznam. Ocení to. Pro Přihlášení přes Seznam není nutné mít e-mail od Seznamu.


Rychlost, jednoduchost a bezpečnost pro návštěvníky webu

Lidé spíš kliknou na tlačítko, než aby vyplňovali registrační formulář a museli si pamatovat další přihlašovací údaje. Stačí jim jakákoliv e-mailová schránka, ani nemusí být od Seznamu, a mohou využít Přihlášení přes Seznam.


Jste prodejce nebo e-shop? Nadále budete moct využívat retargeting nebo měření konverzí

Retargeting, teda oslovení uživatelů, kteří už navštívili váš web, je jeden z nejkonverznějších kanálů vůbec. S koncem podpory cookies třetích stran nebude možné retargeting a další možnosti cílení, např. na věk, pohlaví nebo zájmy, používat. Pokud budete využívat přihlašování svých uživatel, budete tyto cílení dále využívat a konverze z jejich návštěv doměřovat.


Jste vydavatel obsahu? Ochráníte své výdělky z reklamy

Většina vašich příjmů teď pravděpodobně pochází z cílené reklamy. Když budete návštěvníky svého webu motivovat k přihlášení, můžete nadále monetizovat svůj obsah, i když cookies třetích stran přestanou fungovat.


Nejčastější dotazy

Nejjednodušší je kontaktovat přímo vašeho webmastera. Pošlete mu odkaz na dokumentaci, kde najde všechny nezbytné podklady a v případě potřeby může využít i naše diskuzní fórum.
 

Nejprve službu zaregistrujete ve Správě služeb a ihned obdržíte vygenerovaný identifikátor. Od této chvíle můžete službu zdarma využívat. O umístění tlačítka na web se postará váš webmaster.

Cookies jsou zjednodušeně technologie, která umožňuje sledovat chování na internetu. Pozná například, které weby internetoví uživatelé navštěvují nebo jaké zboží si prohlíží. V nejbližších letech ale tento druh cookies přestanou prohlížeče ve velkém podporovat a e-shopy nebudou moct efektivně cílit svou online reklamu nebo doměřovat konverze na základě cookies. V případě vlastníků webů jsou tak ohrožené příjmy z reklamy. 

Tento problém pomáhá řešit přihlašování uživatelů na co největším množství webů. Zadavatelé online reklamy i vydavatelé obsahu pak budou moci s uživateli pracovat podobně, jak to dnes umožňují cookies třetích stran.

Seznam.cz je důvěryhodnou značkou v očích českých internetových uživatelů. Podle interního výzkumu by až 80 % lidí využilo Přihlášení od Seznamu jako alternativu k registraci. Typů přihlášení můžete mít na webu neomezeně, dejte tak svým uživatelům možnost výběru. Řada z nich určitě ocení možnost přihlásit se svým účtem na Seznamu a ne např. profilem na sociálních sítích. 

Pokud na svém webu zatím žádný typ přihlášení nemáte, tak Přihlášení přes Seznam nejde použít. Nejdříve musíte vyřešit obecnou možnost přihlašování, a až poté můžete používat Přihlašování od Seznamu. Doporučujeme vám poradit se s webmastrem, který vám přihlašování standardu OAuth 2.0 na stránku může implementovat.  

Pokud nemáte vývojářskou odbornost, tak toto řešení nedoporučujeme. Přečtěte si dokumentaci a v případě že si nebudete jistí, jak postupovat, vyhledejte kvalifikovaného webmastera. 

V současné době tohle řešení není k dispozici, ale do budoucna chceme tyto možnosti rozšiřovat. Zatím se můžete obrátit přímo na provozovatele platformy, kterou využíváte, a poptat standardizované řešení.

Doporučujeme vám kontaktovat provozovatele platformy, kterou využíváte. Je možné, že vám poskytne standardizované řešení nebo poradí, jak postupovat.

Uživatele identifikujeme prostřednictvím jeho e-mailu a zároveň vám předáme jeho jméno a příjmení, pokud ho ve svém profilu na Seznamu vyplnil. Vyžádat si taky můžete kontaktní telefon a profilový obrázek (avatar). Při prvním přihlášení uživatel dává souhlas s tím, že vám tyto údaje budeme sdílet. Můžete si je tedy uložit a dále s nimi pracovat. Samozřejmě je vždy potřeba dodržovat zásady ochrany osobních údajů a podmínky služby Přihlášení přes Seznam.

Už brzy chystáme rozšíření především pro e-shopy, kde bude možné v nastavení služby zvolit, že chcete o uživateli dostávat i další informace – například adresu a telefon.

Podoba tlačítka není předepsaná. Standardní vzhled je popsán v dokumentaci v grafickém manuálu. Vzhled tlačítka ale můžete přizpůsobit potřebám svého webu.

E-mail od Seznamu není nutný. Uživatel si může na Seznamu jednoduše zaregistrovat svou vlastní e-mailovou adresu od jakéhokoliv poskytovatele.  Přihlášení přes Seznam pak bude moct také využívat. 

Možnosti zvýhodnění pro přihlášené uživatele 

A co můžete nabídnout svým uživatelům a zákazníkům, abyste je motivovali k přihlášení?

Různé druhy incentiv od zpřístupnění funkcionalit a částí webu až po finančně zvýhodněné nabídky. 

  • Např. jim můžete nabídnout, ať si vytvoří seznam přání. I v případě, že nebudou chtít dokončit nákup věcí, co mají v košíku, nemusí přijít o seznam produktů, které je zajímají. A vy tak získáte možnost využít retargeting, podobně, jak to děláte dnes.
  • Nebo jim nabídněte další možnosti, co na webu mohou využívat jen přihlášení uživatelé. Např. možnost vytvořit si outfit, zeptat se odborníka, získat personalizovanou nabídku. Další vymoženost, která vás nebude nic stát a zákazníky může potěšit, je přednostní přístup k výprodejům nebo k novinkám.

A samozřejmě spousta e-shopů pro motivaci k registraci využívá slevu na první nákup. 

Personalizace obsahu

Díky personalizaci dnes můžete nabídnout svým zákazníkům lepší uživatelskou zkušenost. Personalizovaný obsah a příjemná zkušenost vám může pomoci zvýšit konverzní poměr, tedy dokončení nákupu nebo posílit zákaznickou loajalitu. Personalizovat můžete samotnou stránku, navigaci na stránce nebo nabídku produktů, které zákazník uvidí.

Kromě vašeho webu můžete personalizovat displejovou reklamu, kterou zákazník od vás uvidí nebo e-mailové newslettery, které mu posíláte, takže zákazník od vás vždy dostane relevantní nabídku. 


Chcete vědět o tématu ještě více?

Na našem blogu najdete další články, podcasty a přednášky k tématu cookies třetích stran a jak souvisí s budoucností cílené reklamy.

S nastavením vám pomůže webmaster

Pořízení služby Přihlášení přes Seznam je zdarma. Doporučujeme, ať vám ho na web nasadí váš webmaster. Pošlete mu odkaz s kompletním průvodcem pro nastavení a implementaci.

Ještě váháte nebo potřebujete poradit?