T. Strnadová, P. Orálek, J. Šlerka – MediaRating aneb Nové hodnocení Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky
Ředitel NFNZ Petr Orálek divákům vysvětlil, že pro zařazení do MediaRatingu je nutné, aby médium existovalo minimálně rok a pravidelně publikovalo články. Důležité také je, aby mělo pravdivě uvedeno jméno vlastníka a vydavatele. Teprve pak začíná proces hodnocení obsahu.
Josef Šlerka, člen Expertní rady NFNZ, pak vysvětlil, jak přesně jsou média a jejich tvorba hodnoceny. Jsou rozdělena do tří kategorií. Hlavní kategorií jsou média, která produkují svůj vlastní obsah, do druhé patří média, která obsah z větší části přebírají odjinud. A třetí kategorií je nově tzv. junk news, tedy média, která obsahují dezinformace a ukradený obsah.
Terezu zajímalo také to, jaká kritéria daná média musí splnit, co se v rámci nich bude hodnotit a jaké typy článků budou do Mediaratingu zařazeny. Podívejte se na záznam z Newsfeed Fora, kde zazní odpovědi právě na tyto otázky.