Co je CMP (Consent Management Platform) a proč vzniklo

Od roku 2018 je nutné, aby provozovatel webové stránky, který zpracovává údaje svých uživatelů, dodržoval pravidla dle stanov GDPR o zpracování dat. V praxi to znamená, že je nutné od uživatele získat aktivní souhlas pro zpracování osobních údajů, za účelem personalizace reklamy a obsahu.

Provozovatelé mohou využít řešení sběru souhlasů, které společnost Seznam.cz poskytuje svým partnerům v základním provedení bezplatně.

Proč využívat CMP?

  • CMP řešení od Seznamu umožňuje všem webům vydávajícím reklamu ze Seznam SSP a patřícím do Partnerské sítě sdílet nastavení souhlasů získané od uživatelů.
  • Prakticky to znamená, že v případě splnění dvou výše zmíněných podmínek, bude souhlas či nesouhlas získaný na webu A sdílen na web B i další weby Partnerské sítě CMP.
  • Uživatelskou výhodou je, že není nutné potvrzovat CMP dialogové okno na všech webech jednotlivě.
  • Získáte možnost personalizace dialogového okna pomocí loga nebo názvu webové stránky.
  • Řešení, které poskytujeme, splňuje veškeré požadavky a specifikace TCF 2.0 (Transparency and Consent Framework) a umožňuje tak bezproblémové zapojení do programatického ekosystému.
  • Sběr souhlasů se zpracováním osobních údajů na straně partnera splňuje požadavky požadavky GDPR.

Co byste měli o CMP vědět?

  • Díky možnosti cílit na uživatele se zvýší zájem o vaše imprese a může tak růst výnos z reklamy. 
  • Uživatelské rozhraní pro sběr souhlasů bylo navrženo tak, aby byla zajištěna co nejlepší srozumitelnost a použitelnost. Komunikace s uživatelem je nastavena tak, aby zobrazení dialogu uživatele co nejméně obtěžovalo. 
  • Souhlas se zpracováním osobních údajů udělený uživatelem platí i pro zpracování dat partnerem – umožňuje tedy personalizaci obsahu na základě chování uživatele, sběr dat pro analytické účely, využití přesné polohy uživatele apod.Data je však možné zpracovat jen způsobem, které vám umožňuje vaše nastavení CMP.
  • Spuštění CMP nevyžaduje žádné zásahy do webu – jedná se pouze o konfiguraci v nastavení na Partner webu Seznam SSP a přechod na další verze CMP probíhá automaticky – není nutná součinnost na straně partnera.

Jaký je postup nasazení CMP?

Sběr souhlasů si nastavíte jednoduše ve svém účtu.

  1. Na Partner webovce klikněte na záložku CMP a jednoduše vyberete web, pro který chcete sběr souhlasů nastavit
  2. Zvolte počáteční datum platnosti souhlasu
  3. Nastavte jméno provozovatele webu
  4. Nahrajete logo webu (minimální podporované rozměry jsou 30×30 pixelů a maximální 600×100 pixelů. Logo musí být ve formátu PNG nebo JPG)
  5. A nakonec doplňte název webu

V případě, že se rozhodnete naše řešení sběru souhlasů aktivovat, nezapomeňte na implementaci odkazu do patičky, kde bude mít uživatel možnost snadno svůj souhlas upravit. Do patičky, případně jiného textu v rámci prostoru pro informaci o samotném subjektu je nutné přidat tento kus kódu:

     function openCmp(event){
     event.preventDefault();
     event.stopPropagation();
     scmp.open();
     }

     <a href="#" onclick="openCmp()">CMP</a>

kdy „CMP“ je označení pro odkaz, který bude vidět pro uživatele. Lze samozřejmě nahradit jiným textem, např. „Souhlas s nastavením osobních údajů“.

Veškeré informace k CMP od Seznamu najdete také zpracované přehledně v našem videu.

Podívejte se, co CMP přinese vašim uživatelům.