Newsfeed po konci cookies třetích stran
Newsfeed po konci cookies třetích stran
Ve službě Newsfeed je web monetizován pomocí reklamy. Velká část těchto příjmů je závislá na reklamě cílené na konkrétního uživatele, tedy na retargeting a cílení na zájmy uživatele. Právě tyto informace o uživatelích však reklamní systémy sbírají pomocí cookies třetích stran. Proto je nutné se na jejich blokování v prohlížeči Chrome připravit. Pokud nepodniknete potřebné kroky včas, pravděpodobně vám výrazně poklesnou příjmy ze služby Newsfeed.
Jak se mohu připravit?
Určitě je třeba implementovat na web přihlášení a podporovat uživatele v tom, aby se na webu přihlašovali. Více o tom, co se bude dít po konci cookies třetích stran se dočtete zde. Věnujte prosím této stránce trochu času.
Služba Newsfeed je ovšem specifická a pravděpodobně není reálné, aby se všichni uživatelé po vstupu na váš web z Newsfeedu ihned přihlásili a vy jste jim tak mohli vydávat cílenou reklamu. Proto i my se musíme přizpůsobit a hledáme cesty, jak s vámi, jako s našim důležitým partnerem ve službě Newsfeed spolupracovat tak, aby to bylo přínosné pro obě strany. Máme pro vás 2 řešení.
Jaká jsou řešení od Seznamu?
Newsfeed 2.0.
Články bude partner nadále posílat do Newsfeedu na homepage Seznam.cz, ale uživatel se neproklikne přímo na web partnera, ale na článek na doméně clanky.seznam.cz. Tam bude přihlášený uživatel a Seznam mu tak bude moct zobrazit cílenou reklamu a partnerovi dá z této reklamy provizi.
Co je Newsfeed 2.0.?
- Způsob, jak publikovat partnerské články přímo pod doménou seznam.cz ve feedu i po konci cookies třetích stran (v Chrome pravděpodobně září 2024).
- V takto publikovaných článcích bude možné vydávat reklamu cílenou na uživatele prostřednictvím reklamního systému Seznamu.
- Partner buď své texty vkládá do jednoduchého administračního rozhraní, nebo dodává svoje články pomocí API (dle dodané dokumentace).
- Články jsou automaticky zpracovány a publikovány po schválení editorem služby Newsfeed.
- Články musí splňovat stejné obsahové podmínky jako v současnosti. Stejné zůstávají i obchodní podmínky, včetně výše provize.
- Uživatel článek zkonzumuje na doméně seznam.cz a partner díky tomu nepřijde o zisky z cílené reklamy.
Seznam Médium
Partner přesune svoji publikaci obsahu na službu Seznam Médium. Ideální řešení pro partnery, kteří nepotřebují mít svůj web a s ním spojené náklady na vlastní doménu, úpravy webu a administrační rozhraní.
Co je Seznam Médium?
- Platforma pro publikování autorského obsahu.
- Obsah splňující podmínky služby Newsfeed se dostává také na homepage Seznamu.
- Návštěvnost v lednu 2024 – 61 milionů pageviews.
- Průměrná návštěvnost služby za posledního půl roku – 3 miliony RU/měsíc.
- Po jednoduchém založení autorského profilu může autor vkládat články prostřednictvím redakčního systému.
- Partnerem se mohu stát po dosažení 100 000 zobrazení mých článků a následně získávám provizi z reklamy.
Jak se změní Seznam Médium v roce 2024?
- Seznam Médium začne podporovat možnost publikování více autorů pod jedním autorským profilem, tedy půjde zde efektivně obsluhovat malou redakci.
- Nabídne autorům možnost požádat čtenáře o dobrovolné příspěvky na svoji tvorbu (tzv. mikroplatby) a v další fázi pak zamknout část obsahu za předplatné.
Je vážně nutné na stávající spolupráci něco měnit?
Toto rozhodnutí je čistě na straně partnerů. Je možné ponechat spolupráci v současné podobě, ale je nutné vzít v úvahu fakt, že se tím pravděpodobně připravíte o většinu příjmů z Newsfeedu a do budoucna nebudete využívat maximální potenciál této služby. Pokud se rozhodnete spolupráci ponechat tak, jak je nyní, doporučujeme implementovat přihlášení a motivovat uživatele k přihlašování na webu. Ať už bude vaše rozhodnutí jakékoli, dejte nám o něm vědět. Chceme znát váš názor.