Případová studie INTERTEAM

Případová studie INTERTEAM, spol. s r.o 

O Seznam Doporučuje

Služba, díky které naši partneři mohou na svých webech využívat doporučovací technologii pro personalizaci obsahu. 

Jejím cílem je pomocí doporučovacího boxíku zlepšit zážitek při čtení webů díky relevantnějšímu obsahu, který reflektuje zájmy každého čtenáře. Našim partnerům služba Seznam Doporučuje zvyšuje počet zhlédnutých stránek a právě tak přináší více peněz ze zobrazené reklamy. 

Seznam Doporučuje úspěšně funguje především na domovské stránce Seznam.cz.

O společnosti a domluvených cílech spolupráce  

Společnost INTERTEAM, spol. s.r.o. provozuje weby Mujchlupac.cz, Hobbykuk.cz a Fitsrozumem.cz

Naše spolupráce začala v prosinci 2019, kdy jsme dostali za úkol webu Mujchlupac.cz vytvořit návrh vzhledu našeho doporučovacího boxu na míru. 

Naše spolupráce pokračovala v červnu 2020, kdy si partner přál vytvořit podobné doporučovací boxy i pro nově vzniklé weby Hobbykuk.cz a Fitsrozumem.cz. Naším úkolem bylo také propojit weby mezi sebou. Tak aby uživatelé mohli snadno z jednoho webu přejít na články na webech ostatních. 

Partnerovo očekávání bylo, že doporučovací box bude uživatelům nabízet relevantní články k těm, které obvykle čtou a zároveň je udrží v portfoliu webů společnosti INTERTEAM, spol. s.r o., čímž partner získá větší příjmy ze zobrazených reklam. 

Průběh spolupráce

Vůbec prvním krokem bylo pro web Mujchlupac.cz vytvořit návrh vzhledu boxu. Následně návrh prošel schválením od partnera. Partner vyladil svůj RSS kanál s články pro potřeby boxu a doplnil obrázky v rozměru 450×400px. 

Hned, jak bylo doladěné RSS, dodali jsme kódy k nasazení boxu. Ještě před spuštěním boxíku jsme zkontrolovali správnost nasazení a doplnili box o nativní reklamu. 

Začátkem ledna 2020 byl box spuštěn. Abychom mohli porovnat, jak web funguje bez boxu a jak s boxem, bylo prvotní spuštění pouze na ⅚ uživatelů. Lidi, kterým se box zobrazil, jsme pak rozdělili do testovacích skupin a testovali jsme, jak reagují na množství nativní reklamy uvnitř boxu. Testováním jsme si ověřili, že box na web působí kladně a víme, jaký poměr článků a reklamy je pro uživatele nejlepší. Po tomto testování jsme box spustili na 100 % uživatelů. 

Následně jsme pokračovali v testování základních i pokročilých metod doporučování – například trendu, popularity, pomalého stárnutí článků atd. Vyhodnocením testů jsme zjistili, že na tomto webu nejlépe funguje trend. Testování probíhalo přibližně do konce ledna 2020, kdy byl box již vyladěný.

V červnu 2020 jsme pak partnerovi připravili a otestovali podobné boxy i pro weby Hobbykuk.cz a Fitsrozumem.cz. 

Krom původních boxů jsme přidali na každý web také jeden Cross box – tedy box, který propojuje obsah všech webů partnera a doporučuje napříč celým jeho portfoliem. 

Celkem jsme tak partnerovi dodali 6 doporučovacích boxů. 3 klasické boxy, které doporučují obsah pouze z daného webu a 3 cross boxy, které doporučují obsah ze všech webů partnera. 

Zároveň došlo na další vlnu testování. Šlo o testování vzhledu boxů, abychom docílili toho, že uživatelé budou skutečně klikat na články v obou boxech. Testováním jsme zjistili, že nejlépe uživatelé reagují ve chvíli, kdy mají dva boxy pod sebou rozdílné vzhledy.

Ukázka crossboxu
Výsledky aneb čeho se nám podařilo dosáhnout
  • V krátké době jsme partnerovi dodali 6 boxů s různými vzhledy, kdy každý box má za sebou vlastní sérii testování – doporučování, počtu reklam v boxu i vzhledu boxu. 
  • Zároveň se nám podařilo splnit požadavek partnera na udržení uživatelů v portfoliu webů společnosti INTERTEAM, spol. s.r o. 
  • V průběhu spolupráce se potvrdilo, že náš box má pozitivní vliv nejen na imprese webů, ale také na zisk z reklam zobrazovaných na webu. Díky testování také víme, že čím větší zobrazení mají samotné weby, tím roste také pozitivní vliv boxu na web. 
Vyjádření partnera

Martina Wedlichová: Související články jsou jedním ze způsobů, jak udržet čtenáře co nejdéle na webu. Dříve jsme tyto články přidávali ručně, podle toho, co jsme si mysleli, že by uživatele mohlo zajímat. S boxíky od Seznamu jsme do této práce vnesli nejen automatizaci, ale především algoritmus toho, co se skutečně líbí na základě tvrdých čísel. Dramaticky se tím zvýšila proklikovost na další články a s tím související zvýšení počtu zobrazených stránek a času stráveného na webu. Výkonnost boxů můžeme sledovat v reálném čase. Nasazení boxu bylo doslova otázkou pár hodin. Konzultanti ze Seznamu nám jen poslali kód na vložení do stránky a vše pak už probíhalo v jejich režii, včetně grafické úpravy boxíku do našeho vzhledu.“