Případová studie Seznam Newsfeed
Případová studie Seznam Newsfeed
Přemýšlíte o zapojení do projektu Seznam Newsfeed?
V této případové studii zjistíte, co všechno za 2 roky fungování tato služba klientům přinesla, k čemu je dobrá a proč byste ji měli využívat.
Dva roky fungování
Službu jsme spustili v srpnu 2016. Nyní spolupracujeme s 275 weby. Každý měsíc uzavíráme nové spolupráce a přidáváme nové weby. Od spuštění jsme těmto webům přivedli více než 1,8 mld. čtenářů.
Ze všech uživatelů, kteří se dostanou na homepage na „Další zajímavé články z českého internetu“, jich 75 % proklikne nejméně jeden článek.
Proč Seznam Newsfeed
- Homepage Seznam.cz chce být rozcestníkem pro celý internet a vše sdružovat na jednom místě.
- Chceme být jedničkou v doporučování kvalitního obsahu.
- Chceme uživatelům nabídnout magazínový obsah různých témat.
Publikování článků na homepage Seznam.cz
- Pokud článek splní naše redakční pravidla, zařadíme jej k publikování na homepage Seznam.cz.
- Součástí je systém automatického doporučování, který nabízí uživatelům obsah dle jejich preferencí.
- Smyslem doporučování článků na domovské stránce je dávat lidem relevantnější, a tudíž i zajímavější obsah.
- V současné době jsme spustili i možnost zavírání článků, abychom tím docílili větší atraktivity a uživatel si vytvořil svůj vlastní tematický okruh, o který má zájem.
Díky zařazení webu do Seznam Newsfeedu
- Oslovíte nové uživatele/čtenáře.
- Navýšíte svoji přímou návštěvnost (průměrně až o 20%).
- Navýšíte svůj traffic.
- Můžete získat dodatečný příjem.
- Získáte možnost testování a spouštění nových reklamních formátů.
- Obdržíte na míru připravené reklamní plochy.
Vývoj návštěvnosti u vybraných partnerů po zařazení
kinobox.cz
nasregion.cz
zena-in.cz
Zdroj: http://www.netmonitor.cz/
Sledujeme trendy, testujeme novinky Seznam Newsfeedu a implementujeme je
Využíváme nové reklamní formáty
- Tvoříme nativní inzeráty na míru.
- Testovali jsme kombinovanou reklamu.
- Nově jsme spustili formát branding.
- Testujeme formát spincube.
V posledních měsících jsme se dále soustředili na optimalizaci reklamy na mobilních zařízeních.
Na domovskou stránku Seznam.cz přichází denně více jak čtvrtina lidí z mobilního zařízení. Očekává se, že toto číslo poroste a nadpoloviční většiny dosáhne okolo roku 2020. Aktuálně zvyšujeme počet reklamních pozic. Ty méně výkonné již nebudeme podporovat. Rozhodli jsme se dát více prostoru rozměrům, které jsou pro partnery a klienty nejvýkonnější.
Podíl mobilních návštěv v Newsfeedu v roce 2018
Co chystáme dál
Monetizaci reklamních ploch se věnujeme neustále. Do budoucna plánujeme:
- Chceme, aby služba uživatele bavila a zaměřujeme se na atraktivní a personalizovaný obsah.
- Zajistit dostatečně členěný obsah – hlavním cílem je pestrost obsahu, aby si každý mohl vybrat to, co hledá.
- Zaujmout uživatele tak, aby zůstal déle a častěji se vracel.
Jak se do projektu zapojit
Weby si do této spolupráce pečlivě vybíráme. Pokud se chcete dozvědět více, stačí napsat na newsfeed@firma.seznam.cz nebo mrknout na náš nový web.