FAQ k nasazení reklamy

Na základě dlouhodobých testů na webech Seznamu i na webech v celé partnerské síti vznikla doporučení pro nejvhodnější rozložení formátů na stránce. Vydali jsme o tom článek na blogu a téma zpracovali také formou ukázkového webu.

Návod na implementaci reklamy najdete na tomto webu. Jde o univerzální řešení, které si můžete upravit podle specifik svého webu, pokud zajistíte správné nastavení a volání Seznam SSP v závislosti na typu využití reklamního systému a zdroji návštěvy vašeho webu (návštěvy z Newsfeedu z homepage Seznam.cz, spolupráce v rámci Mediálního zastupování, návštěvy z jiných zdrojů). Některé reklamní platformy nejsou s výdejem naší reklamy kompatibilní a střídání výdeje z různých zdrojů reklamy proto musí zajistit váš web.

Standardní bannerové (nenativní) reklamní plochy mají pevně danou šířku a výšku a užšímu prostoru se nepřizpůsobují. Pokud web šířku reklamní plochy upraví (například vměstnáním do úzkého sloupce, pomocí CSS nebo JavaScriptu), banner uvnitř svoji velikost nezmění a dojde k jeho oříznutí. Je tedy nezbytné, abyste buď zajistili, že prostor pro bannerovou reklamu bude mít minimálně šířku reklamní plochy (maximální šířku dané plochy zjistíte po vygenerování reklamního kódu), nebo do něj reklamu s větší šířkou vůbec nevydali (například na mobilu).

Detekce zařízení, resp. rozměrů okna prohlížeče, není momentálně součástí výdejového JavaScriptu Seznam SSP – je třeba, aby ji prováděl váš web. V případě, že používáte jednu reklamní zónu pro desktop i mobil, upravte její rozměry podle zařízení, které detekujete. Máte-li od nás pro jednu pozici dvě různé reklamní zóny – jednu pro desktop a jednu pro mobil – vydá se vždy formát odpovídající zařízení, které detekujete, tedy velikost ploch není třeba nijak měnit. U nativních (textových a kombinovaných) ploch zajišťuje responzivitu a automatické přizpůsobení velikosti plochy oknu prohlížeče výdejový SSP JavaScript. Detekci zařízení plánujeme začlenit do výdejového skriptu v některé z jeho dalších verzí.

Nejčastější důvody:
1. Nesprávně zkopírovaný kód – zkontrolujte, zda byl zkopírovaný a vložený skutečně celý kód.
2. Není ověřená Klientská zóna pomocí PIN kódu – pokud provize v účtu překročí 10 000 Kč nebo pokud není účet do 3 měsíců od založení ověřen pomocí PIN kódu, reklama se nevydává.

Ověřte, zda máte reklamní kód na webu správně vložený.

S největší pravděpodobností je příčina v chybějícím, nebo do stránky nesprávně vloženém odkazu na výdejový skript. V případě, že na stránce je umístěná alespoň jedna reklamní plocha, ale odkaz na výdejový skript chybí, v konzoli prohlížeče se objeví chyba „Uncaught ReferenceError: sssp in not defined at…“.

Zkontrolujte, zda stránka obsahuje řádek <script src="https://ssp.seznam.cz/static/js/ssp.js"></script>, a to pouze jednou před kódem první reklamní plochy – standardní je umístění odkazu v hlavičce stránky. Pokud ne, odkaz na výdejový skript do stránky doplňte.

V případě, že se reklama od Seznamu na stránce vydává, a potýkáte se s problémy pouze u konkrétní reklamní plochy, zkontrolujte v debuggeru prohlížeče, jestli se v XHR odezvě u ssp.js neobjevila pro zoneId odpovídající dotčené ploše některá z následujících chybových hlášek (viz https://ssp.seznam.cz/static/doc/odpoved). V případě, že si nevíte rady, kontaktujte naši technickou podporu prostřednictvím e-mailu ssp-nasazeni@firma.seznam.cz.

Text chybové hlášky v dbg.errorPopis chyby / možnosti opravy
At least one dimension is required.V požadavku je třeba uvést hodnotu alespoň jednoho z parametrů width / height.
At least one dimension is invalid.Hodnota parametrů width a height v požadavku musí být kladné celé číslo.
No format is available for requested dimensions.Neexistuje formát, jehož rozměry by byly menší nebo rovné hodnotám parametrů width a height v požadavku.
‚zoneId‘ value is required.V požadavku je třeba uvést hodnotu parametru zoneId.
‚zoneId‘ value is invalid.Hodnota parametru zoneId v požadavku musí být kladné celé číslo.
Unsupported zone type.V případě dotazu na VAST rozhraní musí být zóna typu instream.
Unsupported zone delivery type.V případě dotazu na VAST rozhraní musí mít zóna typ výdeje nastavený na VAST.
Zones belong to different webs.Zóny v jednom požadavku musí být vytvořené pod shodným webem (pod jedním webId).
No zones specified in the request.V požadavku je třeba uvést parametry a jejich hodnoty alespoň pro jednu zónu.
Zone with given ‚zoneId‘ value does not exist.Zóna se zoneId uvedeným v požadavku neexistuje.
Zone belongs to a banned partner account.Účet, pod který zóna spadá, byl zamítnut – kontaktujte sklik@firma.seznam.cz.
Zone belongs to an automatically stopped partner account.Účet, pod který zóna spadá, byl automaticky pozastaven – přihlaste se do Klientské zóny a proveďte autorizaci svého účtu.
Zone belongs to a web not yet approved.Účet, pod který zóna spadá, čeká na schválení – pokud není nově založený, kontaktujte sklik@firma.seznam.cz.
Zone belongs to an inactive web.Web, pod který zóna spadá, je neaktivní – změnu stavu na aktivní můžete provést v SSP rozhraní.
Zone is inactive.Zóna je neaktivní – změnu stavu na aktivní můžete provést v SSP rozhraní.
Given URL does not match URL of a web the zone belongs to.Zóna je umístěna na webu, pro který nebyla vytvořena – upravte URL webu v SSP rozhraní, nebo vytvořte nový web a zónu.

Standardní reklama (přehled rozměrů v nápovědě Skliku)

V případě, že reklama nemá požadované rozměry, zkontrolujte, zda nadřazený HTML prvek, do kterého se vydává, jí poskytuje dostatek prostoru pro zobrazení a nedochází k automatické změně její velikosti (scale).

Nativní reklama (responzivní chování, výchozí formát 111 × 111 px)

Ověřte, jestli je reklamní plocha na stránce umístěna na správné místo.

Zkontrolujte, zda má nadřazený element, do kterého se reklama vydává, nastavenou šířku na 100 % (případně jinou dle grafiky webu) tak, aby k nežádoucím změnám reklamy nedocházelo.

Ano, tento postup se dá využít například pro opakující se skyscraper v pravém sloupci (desktop) nebo square (mobil). Není tedy potřeba zakládat další zóny (zoneId), pouze je nutné vytvořit tolik elementů ve stránce, kolik požadujete samostatných reklam.

Příklad

<div id="sky-1"></div>
<div id="sky-2"></div>
<script src="//ssp.seznam.cz/static/js/ssp.js"></script>
<script>
  sssp.getAds({
    zoneId: 123456,
    id: "sky-1",
    width: 300,
    height: 600
  },
  {
    zoneld: 123456,
    id: "sky-2",
    width: 300,
    height: 600
  })
</script>

Hranice mezi desktopovým a mobilním zařízením není pro účely reklamy pevně daná – v závislosti na grafickém designu konkrétního webu obvykle leží mezi 750 a 1000 px. Nejlepší je zvolit ji tak, aby byla shodná s šířkou viewportu (displeje), při které se mění rozložení grafiky samotného webu z desktopového na mobilní (responzivní) a naopak. Pro tablety se použijí zóny vytvořené pro desktop, nebo mobil podle toho, které rozložení grafiky je tabletu bližší.

Základní trojicí pro umístění na homepage je leaderboard, rectangle a skyscraper.

Pokud mají vaše články perex, je nejvhodnější umístit reklamu pod něj. V případě, že je hned pod perexem obrázek, pak by se reklama měla nacházet pod nejbližším odstavcem článku. Formát je, jak název napovídá, určený pouze pro mobilní zobrazení.

Tuto plochu prosím umístěte mezi 4. a 5. odstavec článku tak, aby před reklamou a po ní vždy následoval text (nikoliv obrázek, video a podobně). V případě delších článků, je možné tuto pozici volat opakovaně a vykreslovat po každém 4. odstavci. Formát je, jak název napovídá, určený pouze pro mobilní zobrazení.

Všechny plochy typu SMR mobil musí mít prostřednictvím CSS definované maximální rozměry 480 × 480 px. Aby se reklama do tohoto formátu vešla, je potřeba použít callback a vhodně nastylovat nadřazený element (typicky display: block). Podrobnosti naleznete v dokumentaci na https://ssp.seznam.cz/static/doc/nastaveni-zony/.

Reklamní kód vygenerovaný webem reklamního systému zajišťuje pouze výdej reklamy (banneru). Pokud je váš web postaven na WordPressu, doporučujeme nasazení pop-upu vyřešit pomocí našeho pluginu. V ostatních případech můžete k implementaci tohoto formátu (vyskakovacího okna pop-upu včetně zavíracího křížku) využít JavaScript, který jsme pro tento účel připravili, nebo nasazení formátu v souladu s pravidly provést kompletně na své straně.

Rozsah a účel svého souhlasu s využitím cookies a sběrem dat uživatel nastavuje v rámci vyjádření prostřednictvím CMP, cookies lišta tedy není potřeba a je vhodné ji odstranit, aby například nepřekrývala obsah webu, reklamní plochy a podobně.

Přestože technicky to možné je, způsobuje volání stejných zón bez ohledu na zařízení zkreslování statistik a je nežádoucí. Zajistěte proto prosím nastavení reklamy tak, abyste pro desktopové rozložení volali pouze desktopové zóny a pro mobilní zařízení jen plochy určené na mobily.