CMP
CMP je nástroj, který pomáhá provozovatelům webových stránek dodržovat pravidla ochrany osobních údajů (např. GDPR). Umožňuje spravovat souhlasy uživatelů se zpracováním jejich údajů, a to jak pro vlastní web nebo e-shop, tak i pro nástroje třetích stran (např. analytiku, reklamu či sociální sítě).
Na této stránce najdete návod, jak si CMP dialog správně nastavit.
Proč a jaké řešení CMP na webu mít?
CMP (Consent Management Platform) je nástroj, který informuje návštěvníky webu o používání cookies a umožňuje jim udělit nebo odmítnout souhlas se zpracováním osobních údajů.
Použití CMP je povinností podle evropské legislativy (GDPR a ePrivacy směrnice) pro všechny weby, které využívají analytické nebo marketingové cookies – tedy i pro weby zobrazující reklamu. Bez CMP nelze získat platný uživatelský souhlas pro personalizovanou reklamu, a proto nemůže být zobrazována cílená reklama (např. reklamy od Google, Seznamu nebo dalších reklamních systémů).
Zjednodušeně:
s CMP → legální provoz webu a cílené výdělky z reklamy
bez CMP → riziko porušení GDPR a ztráta výnosů z personalizované reklamy
Pro zajištění souladu s reklamními systémy je nutné používat CMP certifikovaná podle IAB Transparency & Consent Framework (TCF 2.2). Tento rámec zajišťuje správnou komunikaci souhlasů s partnery a reklamními platformami.
Aktuální seznam poskytovatelů CMP naleznete na webu IAB → TCF v2.2 CMP Service
Poskytovatelé nabízejí různé balíčky dle počtu webů nebo jejich PV, vždy je potřeba vybrat balíček s podporou TCF 2.2. a nastavit jednotlivé vendory (zprostředkovatele reklamy).
V rámci služby Seznam Partner potřebuje web mít povoleny minimálně tyto:
- ID 16 – RTB house
- ID 32 – Xandr
- ID 50 – Adform
- ID 76 – Pubmatic
- ID 91 – Criteo
- ID 621 – Seznam.cz
- ID 755 – Google advertising
Zaznamenali jsme, že ukončení služby CMP od Seznamu přineslo některým partnerům nečekané komplikace, rozhodli jsme se podat pomocnou ruku a nabídnout ověřený a snadno implementovatelný nástroj. Zajistili jsme pro naše partnery exkluzivní nabídku CMP řešení od společnosti consentmanager.
Consentmanager je renomovaný dodavatel CMP řešení, se kterým jsme vám pro co možná bezproblémový přechod vytvořili jednoduchý onboarding a speciální cenovou nabídku.
Tato speciální nabídka je dostupná výhradně pro partnery, kteří se zaregistrují prostřednictvím uvedeného odkazu.
Tento nástroj:
- plně podporuje nejnovější standard TCF 2.2.
- už v základu obsahuje doporučený seznam ověřených vendorů,
- jeho implementace zabere jen pár kroků.
Jak nastavit a implemtovat řešení od společnosti consentmanager?

Do rozhraní je třeba se registrovat jménem, příjmením, emailem a vyplnit web (pokud máte webů více, následně si je přidáte přímo v rozhraní).
Následně je třeba potvrdit v e – mailu, že jste se registrovali do služby.

Dle počtu vašich webů a hlavně přibližného počtu PV měsíčně je třeba zvolit odpovídající balíček. Finální účtovaná částka je dle skutečného plnění, nemusíte se tedy obávat, že zvolíte špatně.
Nastavení CMP dialogu jsme již s dodavatelem zajistili, na vás bude jen zadání několika potřebných údajů, aby CMP lišta korespondovala s vašimi údaji na webu. V následujících bodech ukážeme co a jak vyplnit a jak nasadit:
- URL na stránku s ochranou osobních údajů
Každé CMP musí obsahovat odkaz na vaše stránky o ochraně osobních údajů, zadejte tu svou do připraveného pole v sekci Privacy policy.

2. Vložení loga vašeho webu
Vaše logo = Vaše CMP
Aby vše korespondovalo s vaší identitou, nahrajte logo vašeho webu v sekci General.

3. Vložení odkazu do patičky pro možnost znovu zobrazení CMP
Uživatelé musí mít možnost CMP znovu zobrazit a upravit své nastavení. Proto slouží odkaz v patičce, na který jste zvyklí. Stačí jen vyměnit odkaz, který již používáte pro stávající řešení
<a href=“?cmpscreen“ class=“cmpfooterlink cmpfooterlinkcmp“>Nastavení personalizace</a>

4. Nasazení <scriptu> na web
Vykopírujte script z rozhraní a vložte na na svůj web. Ideálně do hlavičky. Všechny účely, vendory, technologie, tlačítka a funkčnosti jsme přednastavili za vás.

5. Statistiky a výkon
Na výběr máte z několika přednastavených vzhledů CMP, tyto vzhledy se po nasazení automaticky testují a systém sám se nastaví ten, který má na vašem webu nejlepší výkon.


