CMP
CMP je nástroj, který pomůže dodržet pravidla pro zpracování údajů provozovatelům webových stránek, kteří sbírají osobní údaje o svých uživatelích, ať už v rámci webu, e-shopu nebo pomocí třetích stran a jejich nástrojů. Tato stránka vám poradí jak si CMP dialog nastavit.
Jak nastavit CMP dialog?
CMP (Consent Management Platform) je nástroj, který informuje návštěvníky webu o používání cookies a umožňuje jim udělit nebo odmítnout souhlas se zpracováním osobních údajů.
Použití CMP je povinností podle evropské legislativy (GDPR a ePrivacy směrnice) pro všechny weby, které využívají analytické nebo marketingové cookies – tedy i pro weby zobrazující reklamu. Bez CMP nelze získat platný uživatelský souhlas pro personalizovanou reklamu, a proto nemůže být zobrazována cílená reklama (např. reklamy od Google, Seznamu nebo dalších reklamních systémů).
Zjednodušeně:
s CMP → legální provoz webu a cílené výdělky z reklamy
bez CMP → riziko porušení GDPR a ztráta výnosů z personalizované reklamy
Pro zajištění souladu s reklamními systémy doporučujeme používat CMP certifikovaná podle IAB Transparency & Consent Framework (TCF 2.2). Tento rámec zajišťuje správnou komunikaci souhlasů s partnery a reklamními platformami.
Aktuální seznam poskytovatelů CMP naleznete na webu IAB → TCF v2.2 CMP Service
Poskytovatelé nabízejí různé balíčky dle počtu webů nebo jejich PV, vždy je potřeba vybrat balíček s podporou TCF 2.2.
Ano, u většiny poskytovatelů je potřeba přímo v nastavení vybrat konkrétní vendory (zprostředkovatele reklamy). Doporučujeme mít povoleny minimálně tyto:
ID 16 – RTB house
ID 32 – Xandr
ID 50 – Adform
ID 76 – Pubmatic
ID 91 – Criteo
ID 621 – Seznam.cz
ID 755 – Google advertising
