CMP

CMP je nástroj, který pomůže dodržet pravidla pro zpracování údajů provozovatelům webových stránek, kteří sbírají osobní údaje o svých uživatelích, ať už v rámci webu, e-shopu nebo pomocí třetích stran a jejich nástrojů. Tato stránka vám poradí jak si CMP dialog nastavit.

Jak nastavit CMP dialog?

CMP (Consent Management Platform) je nástroj, který informuje návštěvníky webu o používání cookies a umožňuje jim udělit nebo odmítnout souhlas se zpracováním osobních údajů.

Použití CMP je povinností podle evropské legislativy (GDPR a ePrivacy směrnice) pro všechny weby, které využívají analytické nebo marketingové cookies – tedy i pro weby zobrazující reklamu. Bez CMP nelze získat platný uživatelský souhlas pro personalizovanou reklamu, a proto nemůže být zobrazována cílená reklama (např. reklamy od Google, Seznamu nebo dalších reklamních systémů).

Zjednodušeně:

s CMP → legální provoz webu a cílené výdělky z reklamy

bez CMP → riziko porušení GDPR a ztráta výnosů z personalizované reklamy

Pro zajištění souladu s reklamními systémy doporučujeme používat CMP certifikovaná podle IAB Transparency & Consent Framework (TCF 2.2). Tento rámec zajišťuje správnou komunikaci souhlasů s partnery a reklamními platformami.

Aktuální seznam poskytovatelů CMP naleznete na webu IAB TCF v2.2 CMP Service 

Poskytovatelé nabízejí různé balíčky dle počtu webů nebo jejich PV, vždy je potřeba vybrat balíček s podporou TCF 2.2.

Ano, u většiny poskytovatelů je potřeba přímo v nastavení vybrat konkrétní vendory (zprostředkovatele reklamy). Doporučujeme mít povoleny minimálně tyto:

ID 16 – RTB house

ID 32 – Xandr

ID 50 – Adform

ID 76 – Pubmatic

ID 91 – Criteo

ID 621 – Seznam.cz

ID 755 – Google advertising

Mohlo by vás zajímat…