Reklamní systém Seznam SSP

Co je Seznam SSP?

Reklamní systém Seznam SSP zajišťuje prodej nabízených reklamních prostor na straně publishera. Je to systém pro vytváření reklamních zón, generování reklamních kódů a vykreslení reklamy do inzertních pozic. Platforma Seznam SSP nahrazuje dosavadní výdej reklamy z Skliku.

Proč využít Seznam SSP?

  • V novém reklamním systému na vás čeká čistší a přehlednější vzhled.
  • Nově bude možnost zadat více formátů do jedné zóny, např. v zóně s rozměrem 300×300 se bude moct zobrazovat i 300×250, díky tomu se zveřejní nejvhodnější reklama a zvýší se výkon zóny.
  • Dalším plusem je zjednodušení zadání zón, kdy se díky multirequestu bude vydávat na jedné stránce reklama pouze z jedné inzerentské sestavy. Nenastane tedy tzv. vytapetování stránky jednou reklamou.
  • Každý partner po přihlášení automaticky uvidí svou záložku k udělování souhlasů (viz CMP).

Postup přenasazení

  • V horní liště klikněte na Reklamní kódy
  • Zobrazí se záložka Moje kódy kde je výpis všech vytvořených kódů
  • U každého kódu postupně klikněte na Načíst kód pro kopírování do schránky
  • Stávající kód ve zdrojovém kódu vyměňte za nový

Kódy je nutné vyměnit do 31.12.2020

Pokud se zóny ve vašem účtu již přes reklamní systém Seznam SSP vydávají, nepodnikejte žádné kroky.

Co byste měli vědět

Dashboard

Historická čísla vašich reklam už nebudou k dispozici.

Původní statistiky

V záložce Původní statistiky najdete data z původního výdeje vašeho Sklik Partnera.

Tuto záložku budete mít k dispozici do konce roku.

Záloha historických dat je pro mnohé klíčová, proto ji zvažte. Pro lepší práci s historickými daty do budoucna doporučujeme, vytvořit si více přehledů od souhrnné po přehled s co nejpodrobnějším rozpadem. Ideálně po dnech a po zónách. Postup pro podrobný rozpad po zónách je následující.

  • Klikněte na Původní statistiky
  • v boxu Základkní údaje zvolte šablonu – Bez šablony
  • Typ reportuZóna
  • Zobrazitpo dnech
  • Časové období – zvolte dle potřeby
  • boxík Výběr webůVšechny weby
  • boxík Co máme s reportem udělat
  • Název reportu – pokud si budete tvořit více reportů, je klíčové správné pojmenování. Buďte konkrétní, aby v reportech máte přehled. Tento typ reportu doporučujeme pojmenovat následovně: Rok 2019, rozpad po dnech a na zóny
  • Nejlepší záloha je do emailu a poté na své místo (do počítače na disk), proto nechte zaškrtlou variantu Spočítat a odeslat na email.
  • posledním krokem je dát pokyn k celé akci, proto klikněte na Spočítat report

Statistiky

V této záložce najdete data z výdeje reklamního systému Seznam SSP.

Nové reklamní kódy

V současné chvíli dochází k překlápění vašich původních kódů, které jste vytvořili v Sklik Partner, do reklamního systému Seznam SSP. Zde se bude vaše reklama také vydávat.

Nezapomeňte si do konce roku vygenerovat nové kódy v Seznam SSP a ty ve zdrojovém kódu vaší stránky přenasadit.

CMP

Automaticky se vám zobrazuje záložka týkající se udělování souhlasů. Aby pro vás byl sběr souhlasů se zpracováním údajů jednodušší, pracujeme s tržním standardem TCF 2.0. Platforma je bezplatná a jednoduchá. Podívejte se na naše video, kde se dozvíte, jak s ní pracovat.

Pokud vás zajímají technické detaily k Seznam SSP, projděte si návod.