Nejčastějí dotazy

> Seznam SSP

> Seznam Newsfeed

> Seznam Doporučuje

> Mediální zastupování

Seznam SSP

Jak založit účet? Jak efektivně umístit reklamu na web? Kdy se vyplácejí provize? Odpovědi a další podrobné informace najdete přehledně v Nápovědě. Navštivte ji.

Abychom váš web mohli zařadit do partnerské sítě, musíte splňovat veškerá Pravidla Seznam Partner. Nejčastějšími důvody, proč jsou weby zamítnuty je:

  • neuveřejnění provozovatele webu (IČ, jméno / název firmy, místo podnikaní, kontaktní údaj – telefon nebo email), jejichž kompletní uvedení je v případě podnikatelských webů zákonnou povinností
  • využívání protokolu http, který není povolen.

Nejprve zkontrolujte, zda web splňuje Pravidla pro partnerské webySmluvní podmínky a Jednotná pravidla reklamy v partnerské síti Seznam.cz. Nejčastějším důvodem zamítnutní je chybějící informace o provozovateli webu (název společnosti, IČ, adresa sídla, údaj o zápisu do obchodního rejstříku včetně oddílu a vložky).
Pokud web splňuje vše výše uvedené, neváhejte nás kontaktovat na seznam.partner@firma.seznam.cz.

Klientská zóna je rozhraní, které slouží jak pro inzerenty, tak pro partnery. Do Klientské zóny se přihlásíte prostřednictvím vašeho registrovaného mailu a hesla na adrese klient.seznam.cz, nebo z partnerského rozhraní.
Partneři v Klientské zóně mohou:

  • nastavit fakturační údaje
  • sledovat výši skutečně vyplacené provize
  • stahovat faktury

Inzerenti v Klientské zóně mohou:


Nejčastějším důvodem je neověření účtu v Klientské zóně. Reklama se přestane vydávat, pokud účet není ověřen do 3 měsíců od založení, nebo pokud výše provize k vyplacení překročí 10.000 Kč.

PIN je odeslán obyčejným psaním poštou. Běžně dorazí do 3–5 dnů. Pokud preferujete doporučené psaní, nebo zaslání na konkrétní jméno, napište na seznam.partner@firma.seznam.cz.

PIN je odeslán na fakturační adresu, která je uvedena v obchodním rejstříku jako sídlo firmy.

PIN kódy zasíláme obyčejným psaním poštou na sídlo firmy dle obchodního rejstříku. Zkontrolujte nejprve, zda se dopis nenachází na fakturační adrese. Při doručování se ale může i stát, že se dopis cestou k Partnerovi ztratí. Stačí nás kontaktovat seznam.partner@firma.seznam.cz a PIN zašleme znovu.

Provizi si můžete nechat vyplatit v nejnižší hodnotě 1000,- Kč. Pokud do konce kalendářního roku této částky nedosáhnete, bude vám během ledna následujícího roku částka vyplacena. Výši odhadované provize vždy zjistíte v partnerském rozhraní v horní liště.

Vaši odhadovanou provizi ověříme a schválíme nejpozději do 10. dne následujícího měsíce. Po schválení se provize přesune do Peněženky v Klientské zóně. O jejím schválení vás vždy informujeme pomocí automatického e-mailu.

Seznam Newsfeed

Články z Newsfeedu najdete ve spodní části na hlavní stránce Seznam.cz. Je to takzvaná nekonečná část homepage.
Na základě chování uživatele (čtenáře) je doporučován obsah (takový, o který má zájem). Nikdo nevidí totožný seznam článků, každá nově načtená hlavní stránka Seznamu vypadá jinak.

  1. Magazínové/lifestyle články
  2. Zpravodajství
  3. Autorský obsah (nebo alespoň s jasnou přidanou hodnotou autora)

Více informací najdete v podmínkách služby.

a.       Nasazení reklamních pozic od Seznamu pro návštěvníky z HP Seznam.cz. Je nutné implementovat veškeré zóny, které vám náš tým dodá – dle rozložení reklamy.

b.       Nesmí se zobrazovat žádná jiná reklama.

c.       Reklama od Seznam.cz se musí zobrazovat po celou dobu návštěvy uživatele.

d.       Dodržování Podmínek služby Seznam Newsfeed.

V případě návštěvy z HP Seznam.cz je uživateli přidán do URL adresy vašeho článku UTM parametr, dle kterého rozpoznáte typ návštěvy.
Pro tento UTM parametr vydáváte naše reklamy.

Informace o článcích

a.       Články se primárně publikují na HP Seznam.cz.

b.       Další uživatele na vaše webové stránky může přivést také prohlížeč od Seznamu. I tady však pro spolupráci platí podmínky stejné jako u služby Seznam Newsfeed, a to včetně článků, které jsou zde publikovány.

Články se posílají přes vytvořený RSS feed. Jak takový RSS feed vytvořit, se dozvíte tady.

RSS je aktualizováno každou hodinu.

Počet článků neomezujeme. Doporučujeme však pravidelnou frekvenci a neposílat články o kterých víte, že nesplňují pravidla.

Naši editoři prochází každý článek. Ten posuzují na základě pravidel pro publikaci článků na naší HP.

Jestliže článek nesplní podmínky spolupráce Seznam Newsfeed, informujeme vás automatickým e-mailem. Na základě tohoto e-mailu máte 24h na opravu a opětovné zaslání článku. Jestliže je článek opraven správně, bude publikován. E-maily o zamítnutí nejsou zasílány ve všech případech. Např. u clickbaitu či komerčního obsahu nejsou e-maily zasílány.

Monetizace obsahu

Kódy připraví naše oddělení po podpisu smlouvy. Kódy k nasazení vám zašleme z e-mailové adresy newsfeed@firma.seznam.cz.

Nikoli. Je nutné implementovat veškeré zóny, které vám náš tým dodá – dle rozložení reklamy.

V rámci návštěvy z HP Seznam.cz není možné zobrazovat jinou reklamu, nežli reklamu od Seznamu (pouze námi vytvořené kódy).

Ano. V případě, že uživatel pokračuje na další článek na vašem webu, musí mu být stále zobrazena pouze reklama od Seznamu.

Ano. V případě, že uživatel zadá vaši konkrétní URL adresu, jedná se o přímou návštěvu, tudíž si můžete zobrazovat reklamu, jakou budete chtít.

Ano, bohužel není možné zobrazovat cizí reklamu. A to ani ve videu pro návštěvnost z Newsfeedu.

Pokud máte vlastní videa, rádi vám pomůžeme s jejich monetizací. Stačí nám napsat na seznam.partner@firma.seznam.cz.

Seznam Doporučuje

Doporučovací box tvoříme a přizpůsobujeme na míru daného webu. Jde nám o to, aby vzhledem zapadl do webu a zároveň jsme našli nejlepší způsob doporučování článků pro uživatele právě tohoto webu.

Články doporučuje doporučovací algoritmus, který neustále vylepšujeme. 

Box zvyšuje PV na návštěvu. Tím se i zvyšuje příjem z reklamy na webu.

Seznam Doporučuje obsahuje v sobě i nativní reklamní plochy, je to tedy i zdroj dalšího příjmu z reklamy.

Box od Seznam.cz obsahuje jen vaše články, které nám dodáte prostřednictvím speciálně připraveného RSS.

RSS musí mít minimálně 100 článků, aby měl box co doporučovat.

Do RSS se nedává celý článek, ale jen description.

V description nesmí být HTML kódy a obrázek.

Obrázek je třeba dodat v enclosure nebo media:content s maximálním rozměrem 450px na 400px, minimálním rozměrem 320px na 250px a velikostí do 300 KB.

Ano. Pokud článek v RSS označíte datem expirace, nebo nám dáte vědět mailem, můžeme daný článek vymazat. V boxu se již nadále zobrazovat nebude.

Ne, přečtené články uživatelům skrýváme.

Nutně ne. Máme však otestováno, že právě pod článkem boxík Seznam Doporučuje funguje nejlépe. Je to proto, že uživatel, který přečetl celý článek, si rád přečte nějaký další, pokud ho bude zajímat, a přímo pod článkem box nepřehlédne. Boxíku na hlavní stránce webu nebo vedle článku si uživatel nemusí tolik všimnout.

Ano, umíme udělat více boxů, které na sebe navzájem vidí, tedy není v nich pro uživatele stejný obsah. V tomto případě všechny boxy čerpají z téhož RSS. Nemusíte tedy tvořit zvláštní RSS pro každý box na webu.

Vždy záleží na dohodě, ale určitě nechceme, aby box obsahoval více reklamy než doporučovaného obsahu. Záleží nám na tom, aby box zlepšoval uživatelský zážitek a tedy i PV na návštěvu. Na základě testování vždy hledáme ideální vyvážený poměr reklamy a obsahu. Většinou boxík obsahuje jednu až dvě reklamní pozice. 

Pro weby, které jsou postaveny ve Word Pressu jsme vytvořili speciální plugin, který vám s přípravou RSS pro box pomůže. Plugin si můžete stáhnout zde: https://wordpress.org/plugins/seznam-doporucuje-rss/.

Mediální zastupování

Záleží nám na tom, abyste nepřišli o svůj přímý garantovaný prodej reklamy. Hlavní rozdíl je tedy v tom, že v případě exkluzivní spolupráce se staráme kompletně o všechny reklamní plochy na webu. Při neexkluzivní spolupráci se předem dohodneme, které plochy chcete využívat pro přímý prodej a ten vám zůstane zachován. 

  • Dokážeme se starat o celý reklamní prostor na webu. Tedy nestane se, že bychom si od vás vzali jednu nebo dvě plochy a vytěžovali reklamou jen ty.
  • K webům přistupujeme individuálně a každému webu tvoříme nativní plochy na míru.
  • Můžete se na nás obrátit, pokud máte problém, nebo potřebujete cokoliv řešit.
  • Na naší straně děláme A/B testování a snažíme se co nejvíce zvyšovat výkony ploch.
  • Zavádíme nové prémiové formáty a partneři v Mediálním zastoupení se k nim dostanou jako první.
  • Dokážeme vám navrhnout a implementovat řešení, díky kterému vašemu webu vzroste i počet zobrazených stránek = doporučovací boxík Seznam Doporučuje.

Ne, garance nedáváme. Bereme Mediální zastupování jako spolupráci, kde jsou obě strany odpovědné za konečný výsledek s oboustranným zájmem o maximalizaci výnosů.

Ano, staráme se pouze o reklamní plochy a PR články na weby v Mediálním zastupování neprodáváme. Můžete si je tedy nadále prodávat i v případě, že s námi podepíšete exkluzivní spolupráci.

Ne, protože Mediální zastupování od Seznamu má smysl pouze v tom případě, kdy nám dáte co nejvíce prostoru na webu a my díky plné kontrole tento prostor dokážeme maximálně vytěžit. Programatickou reklamu povolujeme v Mediálním zastupování pouze od nás. Nemusíte se ale bát, reklamní plochy, které vám na web nasadíme obsahují 4 reklamní zdroje a zdrojů reklamy je tedy dost.

Ne, branding je prémiový formát, který lze nabídnout partnerům pouze v případě, že s námi mají navázanou spolupráci. Ať už jde o Mediální zastupování, nebo Newsfeed, ani v jedné spolupráci se nelze omezit pouze na tento formát.

Napište nám na mediazastupitelstvi@firma.seznam.cz. Do e-mailu uveďte své kontaktní údaje, webovou stránku, o kterou se jedná, ideálně i průměrné měsíční PV webu a případně svůj dotaz. My se vám potom ozveme a rádi se sejdeme či odpovíme na vaše dotazy.