Ověřené obecné návrhy pro umístění reklamy

Reklamu rozdělujeme na dva typy – textovou a bannerovou. Výkon jednotlivých typů se liší v závislosti na vzhledu jejich okolí. Základním pravidlem je umístit vedle textu bannerovou reklamu a vedle obrázků naopak reklamu textovou. Výjimkou je plocha hned pod článkem, kde je ověřeno, že textová reklama funguje lépe.

Důležité je rozlišovat desktop a mobil a připravit si řešení pro oba typy zařízení. Jelikož chování na telefonu může být ovlivněno například pomalým připojením, doporučujeme pro mobil použít reklamních ploch méně.

Desktop

Na stránkách, které obsahují delší texty (např. články), doporučujeme rozmístit reklamy následovně:

  • V horní části stránky či pod logem a navigačním menu se používá reklama bannerová. Aby reklama při načtení stránky nezabírala příliš velkou část obrazovky, doporučujeme použít nižší formát.
  • Bannerovou reklamu můžete použít také v pravém sloupci. Pokud se v něm nacházejí i jiné prvky, je možné reklamu umístit opakovaně. V případě delších článků je dobré, když se reklamní plocha posouvá s uživatelem (jak na to, se dozvíte v kapitole o stickování reklamy).
  • Pokud je textový obsah na stránce delší, je možné i do něj umístit bannerovou reklamu. Formát by měl být menší, aby uživatele příliš nevyrušoval (nedoporučujeme umisťovat u kratších článků).
  • Pod článkem se používá reklama textová. Ideálně by měla být umístěna hned za posledním odstavcem tak, aby mezi článkem a reklamou nebyly žádné dělicí prvky (sociální tlačítka, sdílení…). Z testů vyplývá, že dělicí prvky snižují výkon reklamy průměrně o 30 %.
  • Pokud máte pod článkem výpis souvisejících článků, můžete reklamu umístit i tam. Vždy však záleží na vzhledu výpisu. Cílem je přizpůsobit reklamu co nejvíce vzhledu výpisu.
  • Také do patičky můžete umístit bannerovou reklamu. A protože si uživatel již většinu důležitých informací prohlédl, můžete použít i větší formát reklamy.

Mobil

Na mobilu je koncept umístění reklamy velmi podobný. Pouze pravý sloupec není k dispozici a využívají se menší reklamní formáty. Opět jsou velmi výkonné textové plochy pod článkem a bannerové plochy uprostřed článku a v patičce.

Mohlo by vás zajímat

Přečtěte si článek na blogu o typech bannerů a jejich vhodném umístění.

Přečtěte si článek na blogu jak vytěžit z textové reklamy pod článkem maximum.

Potřebujete další pomoc?

"*" indicates required fields

"*" indicates required fields