FAQ Seznam Médium

Služba Seznam Médium poskytuje autorům digitální prostor pro psaní vlastních článků s možností monetizace, a to bez provozních starostí. 

Kvalitní články ze služby Seznam Médium se zobrazují i na hlavní stránce Seznam.cz.

Zaregistrujte se na webu Seznam Médium, přečtěte a potvrďte podmínky a začněte psát. Před publikací článků se doporučujeme seznámit s pravidly pro autory.

Jakmile vaše články dosáhnou celkově 100 000 zobrazení. Tato hodnota se může v budoucnu změnit a aktuální hranici pro vstup do monetizace najdete vždy v Adminu Seznam Médium v sekci Nástěnka. Napočtené zobrazení vašich článků v Adminu Seznam Médium mohou mít zpoždění až 48 hodin.

Dozvíte se to v Adminu Seznam Médium v sekci Nástěnka. Pokud už můžete vstoupit do programu Seznam Partner a získávat provizi z reklamy zobrazené u vašich článků, rozsvítí se vám v adminu tlačítko “Stát se Seznam Partnerem”. Navíc vám tato informace přijde emailem.

Provizi z reklamy můžete získat až po dosažení určitého počtu zobrazení vašich článků. Součet zobrazení lze sledovat na nástěnce v administraci Seznam Médium. Po splnění podmínky se zde objeví zlaté tlačítko Chci se stát Seznam Partnerem. Jeho prokliknutím se můžete stát Seznam Partnerem a začít získávat provizi.

Odhadovaná provize se převádí do Klientské zóny do 10. dne kalendářního měsíce za celé fakturační období, tedy předchozí kalendářní měsíc. Výši schválené provize zjistíte v Klientské zóně v sekci Peněženka – Provize.

Pokud schválená provize dosahuje alespoň částky 1 000 Kč, bude vyplacena způsobem zvolené preference výplaty provize. Dobu splatnosti naleznete v daňovém dokladu, který lze stáhnout rovněž v Klientské zóně.

Provizi lze vyplatit pouze na ověřené účty, a to v minimální výši 1 000 Kč. Pokud do konce kalendářního roku této částky nedosáhnete, bude provize vyplacena začátkem roku následujícího. Výši schválené provize zjistíte v Klientské zóně v sekci Peněženka – Přehled kreditu.

Provizi odesíláme nejpozději posledním dnem doby splatnosti na daňovém dokladu, který lze stáhnout v Klientské zóně v sekci Peněženka – Provize.

Odhadovaná provize v rozhraní Seznam Partner se zobrazuje ode dne odsouhlasení smluvních podmínek a je vztažena vždy k aktuálnímu kalendářnímu měsíci. Odhadovaná provize v adminu služby Seznam Médium se zobrazuje za celé období, bez ohledu na datum schválení smluvních podmínek. Můžete si však sami zvolit časové období, které vás zajímá.

Odhadovaná provize po uzavření fakturačního období prochází systémovou kontrolou. Po korekci se překlápí na schválenou provizi do Klientské zóny / peněženky. Schválená provize se od odhadované provize může lišit jak kladně, tak i záporně. Obecně lze předpokládat, že u vyšší provize bude i vyšší rozdíl, ale není to pravidlem. Reklama nemá vždy stejnou cenu, liší se dle zájmu inzerentů. Nejsme schopni zobrazovat reálnou provizi v reálném čase, tudíž se odhadovaná provize napočítává z průměrné ceny reklamy za den, než získáme správná data pro celé období. Fakturační období je zpravidla jeden kalendářní měsíc.

Provizní statistiky jsou přístupné přímo z nástěnky v adminu služby Seznam Médium. Stačí prokliknout tlačítko Přehled odhadu provizí.

Můžete si zvolit časové období, která Vás zajímá. Aktualizace dat probíhá každý den v dopoledních hodinách.

Zobrazené hodnoty mohou mít zpoždění 24h- 48h.  

Ve Vašem rozhraní Admin Seznam Médium máte možnost vidět u jednotlivých článků datum publikace, jeho stav a právě statistiku čtenosti.

Provizi lze vyplatit pouze partnerovi, který má ověřený účet v Klientské zóně. Účet ověříte následujícím způsobem: 

  1. Přihlaste se do Klientské zóny.
  2. Vyplňte údaje v sekci NastaveníKontaktní a fakturační údaje, změny uložíte přes tlačítko Odeslat změny ke schválení.
  3. Přejděte do sekce PeněženkaPřehled kreditu. V části Provize Seznam Partner proklikněte tlačítko Ověřit účet a zažádejte o PIN kód k ověření účtu. PIN kód lze zaslat poštou na fakturační adresu nebo do datové schránky.
  4. Po obdržení PIN kódu se vrátíte do téže sekce, kde zadáte PIN kód, vyplníte bankovní údaje a zvolíte preferenci, jak chcete provizi vyplácet.

Pokud došlo k odsouhlasení podmínek v rozhraní Seznam Partner v tomto měsíci, odhadovaná provize za tento i předchozí kalendářní měsíce bude převedena na schválenou provizi do Klientské zóny, a to nejpozději do 10. dne následujícího měsíce.

V případě, že schválená provize dosahuje částky 1 000 Kč a více, bude vyplacena způsobem zvolené preference výplaty provize. Dobu splatnosti naleznete v daňovém dokladu, který lze stáhnout rovněž v Klientské zóně. Daňový doklad se tvoří automaticky 12. den v měsíci. Výši schválené provize zjistíte v Klientské zóně v sekci Peněženka – Provize.

V rozhraní Seznam Partner uvidíte odhadovanou provizi ode dne odsouhlasení podmínek, a to pouze vždy za aktuální měsíc. Odhadovanou provizi za jiná časová období můžete vidět v adminu služby Seznam Médium.

Reálnou provizi za období 1. – 31. 3. vám schválíme přibližně 10. 4. Od té chvíle ji uvidíte v Klientské zóně (sekce Peněženka – Provize) a můžete si vybrat, zda chcete tuto částku poslat na váš bankovní účet, nebo převést na kredit v Skliku. Následně vám na stejném místě 12. 4. vystavíme daňový doklad. Jeho splatnost z naší strany je obvykle 30 dnů.

Ne, vše na službě Seznam Médium je pro autory zdarma.

Každý článek se zobrazuje nejprve na profilu autora, dokud není zkontrolován editorem, který rozhodne o případném dalším umístění. Pokud článek nesplňuje kritéria pro uveřejnění na viditelnějších pozicích, zůstává pouze na profilu autora. V případě porušení smluvních podmínek editor článek odpublikuje a autora informuje.

Přečtěte si naše tipy zde. Pokud editora napadne, jak váš článek vylepšit, kontaktuje vás.

Ano, ale nesmí vést na stránky s komerčním obsahem (reklamu, e-shop, placené služby atp.) či na web, který jinak odporuje smluvním podmínkám.

Pokud máte souhlas autora textu k provedení překladu a jeho publikaci na Seznam Médiu, který spolu se zdrojem textu jasně uvedete u článku (ideálně rovnou v perexu), ano.

Ano, ale je třeba to v článku uvést. Je však pravděpodobné, že editor takový článek nechá na profilu autora.

Každý autor si může u jednotlivých článků zapnout či vypnout diskuzi dle svého uvážení. Ve výjimečných případech může tým administrace služby Diskuze přistoupit k vypnutí diskuze, zejména pokud dochází k porušování pravidel diskuzí.

Služba Diskuze momentálně vyžaduje, aby uživatelé vystupovali pod svým reálným jménem, nikoli pod přezdívkou či pseudonymem. K příspěvkům lze ale vždy doplnit, že reaguje autor článku či zástupce dané instituce.

Pokud chcete zrušit účet na Seznam Médium, napište e-mail na adresu medium@firma.seznam.cz a my váš účet zrušíme. V případě, že si v budoucnu svůj krok rozmyslíte a opět u nás budete chtít publikovat, je opět třeba kontaktovat redakci, abychom vám účet na stejné jméno aktivovali. 

Ano. Jméno si zadáváte při registraci do služby.

Při registraci do Seznam Médium se vám automaticky nabízí jméno, pod kterým jste přihlášeni do služeb Seznamu. Pokud tedy chcete vystupovat pod jiným jménem, je nejprve nutné se odhlásit ze všech služeb Seznamu, použít tlačítko „zapomenout“ a poté se přihlásit na Seznam.cz pod novým jménem. Poté si můžete vytvořit profil na Seznam Médiu.

Můžete mít na profilu jen přezdívku, mnohem lepší ale je, pokud nahrajete svoji profilovou fotografii a přidáte pár informací o sobě. Pokud chcete čtenářům představit své další stránky a projekty, právě profil je to pravé místo.

Ano, ale pokud cílíte na Newsfeed na hlavní stránce Seznam.cz, nepřehánějte to s nimi a do článku vložte pouze jeden či dva embedy. 

Ano. Profil na Seznam Médiu mohou mít i instituce a firmy. Nesmějí ale publikovat komerční obsah.

Jméno konkrétního autora můžete začlenit do perexu nebo do textu (nejlépe na konec).

Jméno, které jste zadali při registraci, sami změnit nemůžete. Pokud potřebujete provést změnu, kontaktujte redakci na e-mailu medium@firma.seznam.cz.

U každého autora na Seznam Médiu najdete tlačítko sledovat. Když na něj kliknete, přijde vám na e-mail notifikace, kdykoliv vámi vybraný autor vydá další text.

Navštivte profil autora, kterého už nechcete sledovat, a pod jeho jménem klikněte na „přestat sledovat“.

Ne. Pokud však polemizujete s jiným článkem, je dobré uvést, k jakému textu se váš článek vztahuje. Jestliže chcete, aby se vaše články mohly zobrazovat v Newsfeedu na hlavní stránce Seznam.cz, je vždy nutné uvádět původní zdroje, z nichž čerpáte. Přečtěte si prosím podrobnější informace o zdrojování.

Ne. Na Seznam Médiu mohou být články bez úvodního obrázku. Pokud ale chcete, aby se váš text objevil na hlavní stránce Seznam.cz, musíte úvodní obrázek nahrát. Jeho rozměry musí být nejméně 800 × 450 px. Přečtěte si prosím také informace o zdrojování fotografií, které je třeba provádět.

Ano. Pokud však cílíte na Newsfeed na hlavní stránce Seznam.cz, musí každý text fungovat jako samostatný celek. To, že je článek na pokračování, nesmí být zřejmé z titulku.

Nejsme oprávněni poskytovat rady ohledně financí. Doporučujeme se s požadavkem obrátit přímo na daňového poradce.